mars 2, 2021

Migränhjälpen presenterar på Nordeas Live-event

Se Mattias Bodin presentera Migränhjälpen på Nordeas Private Banking - Matchmaking möte

februari 24, 2021

Vi söker en neurolog och MAL på heltid.

Vi växer vidare och söker nu en heltids Neurolog och MAL. Vi har kontor i Stockholm samt Jönköping men tjänsten kan vara placerad varsomhelst i Sverige.

Sök tjänsten på vår email-adress:
jobbansokan@migranhjalpen.se

februari 12, 2021

Nöjda patienter på Migränhjälpen

Nu har varit igång i ett halvår och det är glädjande att det hittills har kommit in 900 patienter till oss. De allra flesta är väldigt nöjda, som tex Maria som aktivt hade sökt hjälp i över 10 år och nu har fått hjälp med diagnostik och behandling. Migränanfallen har redan gått ner med ca 80%.


Therese Ekenblom
"Rekommenderas varmt! Lätt att använda appen och fylla i migrändagboken och jättebra uppföljning av professionella neurologer som ser helheten”

Maria Ahlström
"Jag har sökt aktiv hjälp i över tio år utan större framgång. Av en slump läste jag om er verksamhet i tidningen Doktorn och tog sedan kontakt ganska omgående via er app. Jag är väldigt nöjd med er snabba och professionella vård. I dagsläget är jag inne på min tredje behandlingsmånad med Aimovig och har fått ett fantastiskt bra behandlingsresultat, reducerat antal migränanfall med uppskattningsvis 80 %.”

september 28, 2020

Neurologerna som fick nog – startar digital migränklinik

Patienter med kronisk migrän är en patientgrupp som har svårt att få hjälp på specialistkliniker. Flera erfarna neurologer som arbetat med fokus på migrän fick nog och tar nu hand om patienterna på en nystartad digital migränklinik, Migränhjälpen, för att effektivisera migränvården.

augusti 26, 2020

Nu öppnar Migränhjälpen

Nu kan patienter med svår huvudvärk och migrän få hjälp online av en neurolog.

Läs mer i vår pressrelease här:

juli 14, 2020

Migränpatienter testar

Vi börjar närma oss vårt mål - lansering! Nyligen bjöd vi in “riktiga” patienter för att provköra vår app och webbsida. Med hjälp av deras kommentarer och omdömen fick vi in bra information om hur vi kunde göra en ännu bättre produkt. Nu återstår de sista delarna innan vi kan göra en slutlig testning, innan vi kan komma igång på riktigt. Vi vill ju att det ska bli en så bra patientupplevelse som möjligt.