Behöver du träffa oss innan ditt nästa bokade besök?
Om du behöver ett extra besök bokar du själv in det. Behöver du receptförnyelse ska du boka in ett besök till läkare. Har du en fråga eller fundering kring din vård eller biverkan av ett läkemedel ska du boka in ett besök till sjuksköterska.
Om du redan har ett planerat återbesök till läkare eller sjuksköterska inom kort rekomenderar vi dig i första hand att se om du kan omboka det befintliga besöket via Zymego.
Om du inte har något bokat besök hos oss framöver ska du kontakta oss via 1177 för att boka in ett besök med din ordinarie läkare.
För ytterligare information se längre ned på sidan
Patient inom Primärvården
Om du är patient inom specialistvården har du länkarna för bokning längre ned på sidan.
Om du har en biverkan av ett läkemedel eller andra besvär som inte kräver en förskrivning av läkemedel ska du boka ett extra besök hos sjuksköterska.
För bokning av tid till LÄKARE ska du ringa oss på 08-512 583 50. Vi har telefontid vardagar kl.08-12.
Patient inom Specialistvården
Om du önskar receptförnyelse ska du boka ett extra återbesök till läkare. Om du har en biverkan av ett läkemedel eller andra besvär som inte kräver en förskrivning av läkemedel ska du boka ett extra besök hos sjuksköterska.
Observera: Upplever du att din nuvarande behandling inte fungerar och vill byta ska du INTE boka ett extra återbesök till läkare (se mer information längre ned på sidan).
Tiderna till läkare läggs upp med 7 dagars framförhållning.
Information
Hur vet jag om jag tillhör primärvården eller specialistvården?
När du bokas in för ditt första besök hos oss får du ett mejl med information om vårdnivå. Alla som själva söker sig till oss börjar inom primärvården. Om och när du överflyttas till specialistvården kommer läkaren att informera dig om det och du får ytterligare information via mejl.
Du tillhör med största sannolikhet specialistvården om du träffar en neurolog, har regelbundna uppföljnings- och migränskolebesök hos sjuksköterska och får CGRP-hämmare och/eller Botulinumtoxin. Finns inget av detta i din vårdplan så tillhör du troligtvis primärvården.
Hur fungerar det att boka ett extra återbesök?
Om du behöver ett extra besök ska du själv boka in det nedan. Om du önskar en receptförnyelse ska du boka in ett besök till läkare. Om du har en fråga eller biverkan av ett läkemedel ska du boka in ett besök till sjuksköterska för rådgivning.
Tiderna som finns i kalendern när du bokar är ALLA tider som finns, om du önskar en tidigare tid rekomenderar vi dig att efter du har bokat besöket - sätta upp tid på vår väntelista via Zymego. Du får då erbjudnande via sms eller mejl om vi får en avbokning. Observera att tiderna till läkare läggs upp med 7 dagars framförhållning, om det inte finns någon tid kan det läggas upp nya tider dagen efter.
Om du redan har ett planerat återbesök till läkare eller sjuksköterska inom kort rekomenderar vi dig i första hand att se om du kan omboka det befintliga besöket via Zymego.
Tänk på att våra primärvårdsläkare inte kan förskriva alla de läkemedel som används inom specialistvården. Observera att det är viktigt att du bokar “rätt” då vi inte kan återbetala patientavgift på genomfört extra återbesök.
Upplever du att din nuvarande behandling inte fungerar och vill byta?
Då ska du INTE boka ett extra återbesök till läkare. Du ska ta upp detta med din ordinarie läkare. Om du tycker att nästa återbesök med din läkare är för långt fram kan du omboka till en tidigare tid/sätta upp dig på väntelista via Zymego.
Har du inget återbesök bokat framöver och önskar boka ett nytt besök?
Då ska du INTE boka ett extra återbesök till läkare. Du ska istället kontakta oss via våra e-tjänster på 1177 för att boka in ett besök med ordinarie läkare.
Har du ytterligare frågor?
Om du har fler frågor kan du gå in på Vanliga frågor
INFORMATION