Om Migränhjälpen
Migränhjälpen är en privat men offentligt finansierad vårdgivare. Vi bedriver idag digital distansvård för patienter med kronisk migrän samt huvudvärksvård till kunder hos försäkringsbolag. Teamet består idag av ca tjugo deltidsanställda neurologer och ca tio övriga medarbetare. Migränhjälpen får sina intäkter i form av besöksersättning. Läs mer om oss på vår hemsida: www.migranhjalpen.se.

Ny klinik
Migränhjälpen har ansökt om att starta en fysisk klinik för specialiserad neurologisk vård inom Vårdval Neurologi, Region Stockholm. Mottagningen kommer vara belägen på Gamla Karolinska sjukhuset och ta emot neurologiskt sjuka invånare med behov av specialiserad vård och Botoxinjektioner. Mottagningen kommer också vara huvudkontor och centrum för distansvård inom migrän. Du kommer få en central roll i utvecklingen av en modern digifysisk neurologklinik. Migränhjälpen vill utöka den fysiska verksamheten med ca en specialistläkare per halvår.

Dina arbetsuppgifter
Som Vårdadministrativt ansvarig arbetar du direkt under vår verksamhetschef. Du får ett stimulerande arbete med varierande arbetsuppgifter. Uppgifterna innefattar medicinsk dokumentation, diagnos- och åtgärdsregistrering, statistikhantering och övriga administrativa uppgifter. Vi arbetar främst i Webdoc och kommunikationsplattformen Curoflow.

Det är meriterande om du tidigare erfarenhet av avstämningsfunktionen, vårdfaktura, EK samt varit lokal systemadministratör.

Erfarenhet och krav
Utbildad medicinsk sekreterare. Goda kunskaper i svenska och god datorvana krävs. Erfarenhet av neurologisk vård är meriterande. Du förstår att flytta ”schackpjäser” på rätt sätt för att vinna effektivitet. Du förstår vikten av bra flöde i vården. Vi tror att du är en driven person som brinner för att inom öppenvård hjälpa invånare och samtidigt vill utmanas genom att bryta ny mark i utveckling av digital vård.

Anställningsvillkor
Heltid, eller deltid, enligt överenskommelse. Du blir placerad på kliniken på vid Gamla Karolinska sjukhuset. Individuell lönesättning. Provanställning i sex månader kan bli aktuell.

Ansök
Vi välkomnar ansökningar löpande med CV och personligt brev. Det första urvalet sker efter 15 augusti. Mejla ansökan till jobbansokan@migranhjalpen.se  Vi ser fram emot din ansökan!

Kontakt och frågor
T.f. verksamhetschef Mats Siljehult, 070-575 46 18 eller mats.siljehult@migranhjalpen.se