Primärvård -
Så fungerar det

Du kan själv remittera dig till Migränhjälpen direkt på vår hemsida eller i vår app.

Vi rekommenderar att du använder appen – då får du tydligare notiser och smidigare inloggning via biometri; Face-ID eller fingeravtryck.

symbol av person med blixt

Du får först svara på ett par korta frågor för att få en bedömning om vi kan hjälpa dig, eller om du bör söka dig till en fysisk vårdgivare.

Om vi tror att vi kan hjälpa dig kommer du vidare till ett längre frågeformulär med djupgående frågor om din huvudvärk och din övriga hälsa.

Patientavgiften är 200/250 kr för läkarbesök och 100/250 kr för sjuksköterskebesök. Om du är under 20 år utgår ingen patientavgift. Frikort gäller som vanligt. 

Läs mer om våra patientavgifter här

symbol med pil
symbol av förstoringsglas

När du fyllt i och skickat in ditt formulär hamnar du i patientlista och får kort därefter tillgång till dagboken.

Vår målsättning är att en av våra läkare ska kontakta dig inom 3 vardagar, efter att ha analyserat dina svar.

Vi tar kontakt via chatten, och ofta har läkaren lite kompletterande frågor.

Observera att just nu har vi något längre väntetid för att träffa neurolog på grund av att det är väldigt många som söker till oss.  Beräknad väntetid just nu är 4-5 veckor.

Rityta-4-kopia-2

Efter ditt första läkarbesök hos oss bokas du för besök till en huvudvärksspecialiserad sjuksköterska som går igenom information kring din huvudvärksdiagnos och livsstilsfaktorer. Därefter bokas du på nytt till läkaren som då går igenom din dagbok, ställer diagnos och sätter vid behov in behandling.

google-play-badge
Download_on_the_App_Store_Badge_SE_blk_100317

SOCIALA MEDIER

KONTAKT

kundtjanst@migranhjalpen.se

Öppettider: vardagar 9 - 17

Vårt mål är att besvara dina frågor inom 48 timmar.

vardvalhalland
Företagshälsor_liten

Migränhjälpen Norden AB org nr 559214-1104