Försäkringsvård -
Så fungerar det

Du som är kund hos EuroAccident kan efter att sjuksköterska hos försäkringsbolaget bedömt dina besvär, få vård för din huvudvärk via Migränhjälpen.

Vi rekommenderar att du använder appen – då får du tydligare notiser och smidigare inloggning via biometri; Face-ID eller fingeravtryck.

symbol av person med blixt

Ditt besök hos oss inleds av ett utförligt frågeformulär, med djupgående frågor om din huvudvärk och din övriga hälsa.

Kort efter att du har du fyllt i och skickat in ditt formulär får du tillgång till din huvudvärksdagbok och vår målsättning är att en av våra läkare ska kontakta dig inom två vardagar, efter att ha analyserat dina svar.
 
Vi tar kontakt via chatten, och ofta har läkaren lite kompletterande frågor.

symbol som föreställer kugghjul
symbol som föreställer hus

Efter ditt första läkarbesök hos oss bokas du för besök till en huvudvärksspecialiserad sjuksköterska, som går igenom information kring din huvudvärksdiagnos och livsstilsfaktorer. Därefter bokas du på nytt till läkaren som då går igenom din dagbok, ställer diagnos och sätter vid behov in behandling.

Skadenummer och en gällande försäkring hos EuroAccident måste innehas under hela behandlingstiden. 
 

google-play-badge
Download_on_the_App_Store_Badge_SE_blk_100317

SOCIALA MEDIER

KONTAKT

kundtjanst@migranhjalpen.se

Öppettider: vardagar 9 - 17

Vårt mål är att besvara dina frågor inom 48 timmar.

vardvalhalland
Företagshälsor_liten

Migränhjälpen Norden AB org nr 559214-1104