Nu byter vi plattform!

Läs mer nedan om vår nya plattform

Byte av plattform

Den 19 april byter vi plattform, från Hope app till Curoflow! Vi ser verkligen fram emot detta och hoppas att du som patient också kommer bli väldigt nöjd!

För dig som patient innebär detta att du behöver registrera dig på nytt – i den nya plattformen. Detta kan du göra från och med nu, och vi uppskattar om du kan göra detta så snart som möjligt!

Pga. patientsäkerhetsskäl kan vi inte göra detta åt er. Vi vill att så många av våra patienter som möjligt är registrerade i det nya systemet när det öppnas, för en smidig övergång för oss alla. Vi beklagar besväret detta kan medföra, men i utbyte får ni en bättre app, utförligare dagbok och en smidigare kommunikation!

Vad du som patient behöver göra:

Registrerar dig gör du via denna länk: Gå till registrering

  1. Klicka på ”Kontaktformulär”
  2. Välj ”REGISTRERING (befintlig patient)”
  3. Fyll i formuläret och skicka in. Du kommer därefter få fylla i din kontaktinformation. Var noga så att du fyller i rättkontaktuppgifter!

Du får väldigt gärna klicka runt och bekanta dig med den nya plattformen, även om allt inte finns på plats ännu.

Vi kommer inte hantera några patientärenden i appen förrän 19/4.

Dagboken

Till och med 18/4 finns dagbok och dina besök precis som vanligt i din nuvarande app, och du behöver inte göra någonting mer. När gamla plattformen släcks ner (19/4) loggar du fortsättningsvis in på den nya plattformen i stället.

Där kommer du hitta din dagbok, och fortsätter fylla i den i den nya plattformen från och med 19/4. Dina dagboksregistreringar från den gamla plattformen finns sparade i din journal.

Du kommer också bli bokad och kallad till ditt nästa besök via appen automatiskt, om detta är bokat efter 19/4.

Från och med nu och fram till att nya plattformen öppnar för besök kan det hända att du får notiser från den – t.ex. att du blivit inbokad på besök. Det är samma besök du då redan är bokad till, men som är flyttat av oss till den nya plattformen. Detta arbete med att boka in besöken kommer ske successivt, och alla besök kommer bokas in i nya plattformen i god tid innan det är dags för dem.

Appen:

Appen till nya plattformen kommer släppas i samma veva som den gamla appen/plattformen stängs. När du inte längre kan logga in i Migränhjälpens app behöver du alltså söka upp appen på nytt och ladda ner den igen. Den kommer att finnas i både Google Play och App Store.

Det kan vara ett glapp mellan det att gamla appen stängs och nya appen blir tillgänglig för nedladdning. Det är ingenting vi kan påverka tyvärr.

Vänligen använd vår tjänst via webben så länge.

Nyheter i plattformen:

  1. Dagboken – en helt ny dagbok där du som patient kan ange mer information i och med möjligheten till egen anteckning. På webben kommer du också kunna se en sammanfattning av din dagbok i form av graf, text och månadsöversikt. Via appen kommer du kunna se textsammanfattningen. Sammanfattningen kommer kunna laddas ner som pdf via både webb och app. Du kommer lätt åt dagboken via en knapp när du har loggat in.

  2. Chatten – snabbare, tydligare och smidigare! Du kommer få notis för alla chattmeddelanden som skickas till dig. Du kan översätta chattexten till olika språk, den kommer innehålla en videofunktion att använda vid behov, samt bättre möjligheter för dig och för oss att skicka bilder och dokument direkt i chatten, i stället för via mejl. Dina olika chattar med våra läkare och sjuksköterskor kommer sparas som olika chattar hos dig och hos oss. Du kommer kunna läsa i dina olika stängda chattar och lättare hitta information som du fått vid dina olika besök.

  3. Kontaktformulär – det som i den gamla appen var ett kontaktformulär kommer nu vara uppdelat i olika typer av ärenden du skickar in, som om- eller avbokning, begäran av journalkopia, receptförfrågan, bokning vid behov av rådgivning eller bokning av nytt återbesök om du haft paus från oss. Det kommer synas tydligt vad du behöver ha hjälp med och ditt ärende kommer att föras över till rätt person att hantera, så att du snabbt får hjälp.

  4. Betalningar – du kommer se dina betalda och obetalda besök direkt i appen, enkelt och tydligt. Dina betalda besök får du kvitto för i appen som du själv kan ladda ner som pdf och skriva ut vid behov.

Frågor & Svar

Hur får jag tillgång till mina dagboksregistreringar från den gamla plattformen efter 18/4?

Dagboksregistreringarna finns kvar i vår gamla plattform, och även sparade i din journal hos oss. Du kan när som helst kontakta oss för att få din sammanfattning mejlad till dig. Kan du själv ta fram en sammanfattning kan du göra det också. Har du inte den funktionen kan du kontakta kundtjanst@migranhjalpen.se.

Hur får jag tillgång till mina tidigare chattar?

Dina tidigare chattar kan vi tyvärr inte flytta över i den nya plattformen. Dock finns de sammanfattade i dina journaler. Har du fått skriftlig information som du vill ha tillgång till kan vi skicka dig den igen. T.ex. hur du ska ta dina läkemedel, info kring migrän eller livsstilsfaktorer.

Vad blir skillnaden för mig i den nya plattformen?

- En helt ny dagbok med flera funktioner. Vi har lyssnat på era önskemål och tagit fram en helt ny dagbok, som ni kan se och själva ladda ner en sammanfattning av, och som kan skrivas ut i pdf-format. Dagboken kommer visa en översikt i text, i kalendervy och i graf. Kalendervyn och grafen kommer man kunna se om man är inloggad via webben. Det kommer vara mycket tydligt om man missat fylla i en dag, och man kan fylla i en vecka bakåt i tiden. Det kommer inte gå att registrera på fel datum. Vi vill att man fyller i sin dagbok varje dag.

- Dina chattar från olika besök sparas separat och det bli lättare för dig att hitta informationen som du fått vid dina olika historiska besök. - Vår manuella handläggning minskar och det kommer gynna dig i form av att vi har mer tid att lägga på våra patientbesök.

- Om du behöver hjälp med något utanför dina besök kommer du kunna fylla i flera olika typer av formulär beroende på vad ditt ärende gäller. Detta minskar vår handläggning och gör att du får hjälp snabbare.

- Besök/chatt pågår under 24 timmar från dess att de startades. om inget annat meddelats eller avtalats.

- Besöken är fortfarande inte bestämda till en viss tid, men vi har tagit bort att man kan utebli från besök. Så länge besöket inte är avbokat kommer det att startas. Chatten hålls sedan öppen i 24 timmar. Har man inte betalat besöket när det är avslutat kommer man få en faktura på patientavgiften i efterhand.

Ska jag fylla i Nybesöksformuläret igen?

Nej. Det är bara för helt nya patienter. Vi har kvar det du redan fyllt i i vårt journalsystem, kopplat till ditt första besök hos oss.

google-play-badge
Download_on_the_App_Store_Badge_SE_blk_100317

SOCIALA MEDIER

KONTAKT

kundtjanst@migranhjalpen.se

Öppettider: vardagar 9 - 17

Vårt mål är att besvara dina frågor inom 48 timmar.

vardvalhalland
Företagshälsor_liten

Migränhjälpen Norden AB org nr 559214-1104