Kort om Migränhjälpen
Migränhjälpen är en privat, offentligt finansierad digital vårdgivare. Det finns idag ca 200 000 patienter med kronisk migrän där idag endast 5-10 % får adekvat vård och behandling. Vi har därför skapat den första digitala specialistmottagningen för människor med svår huvudvärk och migrän. Med en effektiv digital algoritm, elektronisk huvudvärksdagbok samt en nära dialog med de vårdsökande via chatt, video- eller telefonsamtal, arbetar vi för att tillgodose rätt vård för denna underbehandlade patientgrupp. Vi är ett spännande startup-bolag som erbjuder fina möjligheter att utvecklas tillsammans med oss. Vi tog emot våra första patienter i slutet av augusti 2020 och har nu redan tagit emot över 4000 patienter. Nu är vi även på gång och ska öppna en egen fysisk mottagning i Stockholm. Läs mer på vår hemsida: www.migranhjalpen.se.

Dina arbetsuppgifter
Som marknadsansvarig på Migränhjälpen kommer du dels att arbeta direkt mot patienter för att få dem att hitta fram till oss, samt även hitta lämpliga samarbetspartners för att öka patientinflödet. Du ska kunna digital marknadsföring, såsom google ads, FB och Insta. För att kunna nå ut till alla patienter behöver vi bredda vår marknadsföring så vi ser gärna en person som kan ta egna initiativ och hitta nya vägar.

Här har du stora möjligheter att påverka vårt företags framtida utveckling och resa mot en allt större vårdgivare i Sverige där vi snart även kommer att gå internationellt då vårt fokus är att växa och skala vidare.

Arbetslivserfarenhet och krav
Vi letar efter en driven person med minst 5 års erfarenhet av bla digital marknadsföring. Personen ska:

  • Kunna utveckla och implementera digitala strategier inklusive patientrekrytering
  • Ha en stor förståelse för de olika marknadsföringskanalerna som finns för att vi ska kunna optimera vår marknadsföring och få in nya patienter, att både kortsiktigt kunna driva in patienter och långsiktigt bygga vårt varumärke
  • Ha erfarenhet av att arbeta med google ads, Instagram, FB och annan betald media samt olika analysverktyg
  • Ha förståelse för patientresan på vår hemsida och hur vi ska göra för att SEO- optimera sidan
  • Kunna hitta samarbetspartner och sluta avtal med tex Försäkringsbolag, Apotek etc
  • Ha sinne för siffror och analys

Personen ska brinna för att utveckla och förbättra verksamheten. Han/hon ska gärna ha erfarenhet av liknande projekt, eller att ha arbetat i en start-up. Personen ska gärna vara initiativrik och van att arbeta självständigt men kommer att vara med i den informella ledningsgruppen där beslutsvägarna är korta. Högskoleutbildning krävs.

Övrigt
Vi är idag 10 personer som arbetar på företaget plus 20 deltidsneurologer. Vi har kontor i centrala Stockholm på Scheelegatan, samt i Jönköping. Du kan arbeta en del hemifrån, men det är en klar fördel att bo nära Stockholm.

Vad erbjuder vi?

  • En central roll i utvecklingen av en modern digital huvudvärksklinik som nu tar steget till att även ha en fysisk mottagning
  • Vara med och sätta den strategiska planen framåt
  • Arbete inom den växande sektorn Digital Hälsa i ett ungt och dynamiskt bolag
  • Stor frihet och flexibilitet vad gäller arbetstider och andra villkor
  • Goda personliga utvecklingsmöjligheter

Lön och arbetsvillkor

Individuell lönesättning tillämpas med en kombination av fast lön och optionsprogram.

Anställningsvillkor
Heltid

Provanställning som övergår till tillsvidareanställning efter 6 månader.

Ansök

Vi välkomnar ansökningar löpande med CV och personligt brev. Så skicka in din ansökan så fort du kan, dock senast den 3 juni. Maila till jobbansokan@migranhjalpen.se

Vi ser fram emot din ansökan.